Type Here to Get Search Results !

Cara Menghantar eMail Tanpa Log Masuk Akaun Email Anda.

Kemampuan untuk menghantar dan menerima email adalah sebahagian dari aktiviti online di internet dan tentunya banyak menjimatkan masa dan kos, kerana pada masa dulu ramai orang masih tidak mempunyai komputer sendiri, apalagi untuk online di internet, maka kita berhubungan melalui media telefon ataupun surat. Sekarang hampir semua orang mempunyai komputer dan punya akaun  email.

Salah satu kelemahan kecil dari email ini ialah kita harus selalu menghantar dan menerima email dengan menggunakan client email sedia ada seperti Windows live mail, outlook, incredimail atau Thunderbird, atau dengan cara login ke perkhidmatan web seperti hotmail, yahoo, dan gmail. Apapun cara yang kita pilih, kita perlu untuk memasukkan akaun email dan password, dan ini menjadi terdedah kepada risiko keselamatan penggunaan jika kita melakukannya pada komputer awam seperti di kafe siber ataupun di kampus.

Walaupun cara yang akan kita bagi kali ini tidak boleh untuk menyemak email kita, namun utiliti ini boleh menghantar email tanpa perlu log masuk akaun email, Mail Anyone Anywhere membolehkan kita untuk menghantar email dari mana-mana komputer (bersambung ke internet) tanpa perlu login ke akaun e-mel. tentunya ini mempunyai keungggulan tersendiri seperti tidak perlu menuliskan alamat email kita untuk menghantar email, cukup taip alamat e-mel tujuan, isi mesej, dan juga attachment.

Download program portable ini  kemudian jalankan filenya saja tanpa perlu proses instalasi.

Jadi bagi sesiapa yang ingin menghantar email tanpa perlu log masuk ke akaun email, Mail Anyone Anywhere ini tentunya sangat membantu, apalagi boleh menghantar beberapa banyak attachment (lampiran) sekaligus.
Tetapi saya tidak akan mengesyorkan anda menghantar email yang bersifat sangat peribadi atau penting menggunakan perkhidmatan ini, ia sangat berguna dalam menghantar mesej cepat dan lampiran dari komputer lain selain anda sendiri, atau jika anda tidak mahu / tidak boleh melakukannya dari akaun email biasa anda.

Boleh digunakan  dengan Windows XP, Vista dan 7.

Laman web nya dalam bahasa Jerman, tetapi butang download cukup mudah untuk dapat dijumpai.

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.